Míša a její tři roky v Austrálii

Domů / Austrálie / Míša a její tři roky v Austrálii

Zařazeno v Austrálie, Vaše zážitky

Přečtěte si zážitky Míši, která v Austrálii strávila kus svého života. Z plánovaných 10 měsíců se staly tři roky. Když jsem se s Míšou setkala a dělala s ní rozhovor, díky kterému pak vznikl tento článek, byla jsem hrozně překvapená tím, jak je pozitivní a taková energická. Asi to musí být tím delším pobytem v Austrálii, musela se nakazit tím známým australským optimismem a přístupem “No worries”.

Představa toho, že budu od pondělí do pátka sedět do šesti v kanceláři a 1x za rok jezdit na dovolenou do Chorvatska, mě trochu děsila. A to byl asi prvotní impulz, který stál za mým odjezdem. Zašla jsem do Information Planet, tam jsme vše naplánovali a na mně bylo už jen odjet.

Ubytování jsem měla zařízené v hostitelské rodině, kde na mě čekali s otevřenou náručí a dodnes jsem s nimi v kontaktu, dokonce se chystají mě navštívit v Praze. Byli jako všichni Australané hrozně moc přátelští, se vším mi pomáhali a dokonce mě i ze začátku vozili do školy.

Hned druhý den po mém příjezdu jsem zamířila k moři na známou Bondi Beach, pláž byla plná surfařů, kteří si užívali ve vlnách, a já věděla, že jsem si vybrala dobře.

Po příjezdu mě ale trochu překvapilo počasí. Naivně jsem si myslela, že v Austrálii je teplo nonstop. Proto jsem si s sebou sbalila jen kraťasy, trička a žabky. Přivítalo mě ale pouhých 15°C, což na žabky opravdu nebylo. S tím, že jsem ze začátku opravdu šetřila každý dolar, se pořízení nového šatníku moc neslučovalo. Po pár zoufalých Skypech mi mamka poslala balíček s nejnutnějším oblečením a Austrálii jsem si konečně mohla začít naplno užívat.

Tříměsíční jazykový kurz angličtiny mi dal více, než jsem očekávala. Učitel byl velmi kreativní a hned na začátku nás naučil slovíčka, bez kterých se v Austrálii neobejdeme (např. BARBIE=grilování, Breckie=snídaně, Arvo=odpoledne, OZ=Austrálie, Mate=kámoš atd.). Ve škole jsem poznala spousty kamarádů snad ze všech koutů světa. Skvělé bylo, že jsme si všichni navzájem pomáhali, doporučovali si pracovní pozice nebo prostě spolu trávili volný čas a jezdili na výlety. Přišlo mi, že jsme tu všichni na jedné lodi a žádná rivalita, natož nějaká závist, tu opravdu nepanovala.

Během týdne jsem si našla práci. Sice jsem musela ze začátku zatnout zuby a se svým životopisem obcházet jednu restauraci za druhou, ale vyplatilo se. Během pár dnů mi volalo několik manažerů, ať přijdu na “trial”, což je vlastně takový zkušební den, kde si vás oťuknou. Práci jsem získala jako servírka v restauraci, kam chodili převážně turisti, potkala jsem i pár Čechů. Práce se krásně dala skloubit se školou, jelikož jsem dělala převážně po večerech.

Po kurzu angliny následoval měsíc volna, než mi začalo studium odborného kurzu. Nejen toto volno, ale vlastně všechny prázdniny jsem využívala tak, že jsem více pracovala a za vydělané peníze jsem cestovala – jezdila jsem kempovat, učila se surfovat na Goldcoastu, strávila týden na lodi, kde jsem šnorchlovala a obdivovala krásy Velkého bariérového útesu. Jakožto nadšený lyžař jsem využila australskou zimu tak, že jsem vyrazila za sněhem do Snowy Mountains a další rok na Nový Zéland. Během třech let jsem se dvakrát letěla podívat domů za rodinou a na zpáteční cestě si dala ještě tzv. stopover ve Vietnamu, což byl pro mě také nezapomenutelný zážitek.

Tři roky utekly jako voda a já, dovolím si říct, s perfektní angličtinou a skvělými zážitky se vrátila zpět domů. Na můj život v Austrálii stále vzpomínám a doufám, že se tam ještě někdy podívám, třeba už jen jako turista.

DOPORUČENÉ PŘÍSPĚVKY

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search