Stáž v Austrálii: Mé první dojmy jako stážisty

Zařazeno v Austrálie, Vaše zážitky

staz v australii2Nikol v Austrálii opravdu nelení. Nejenže nás zásobuje skvělými články z jejího života v Austrálii, ale teď se chopila i velké výzvy – rozhodla se absolvovat stáž v Austrálii. O tom, jaké jsou její první dojmy, se s vámi podělí v tomto příspěvku.

,,Když mě u dveří přivítal Digital Manager Wayne „Hey Nikola, how’ya going?, usměvavý kluk stejného věku, nicméně budící respekt, došlo mi, že tímto právě začíná mé tříměsíční stážistické dobrodružství v australské digitální mediální agentuře.  Tohle je tvá nová “cubible”, místo v open space kanceláři vyhrazené pro stážisty.

Než se stačím vzpamatovat, zdraví mě milá slečna s těžkým anglickým přízvukem, země původu Brazílie, usazuje se vedle mě, stážistka Catarina. Při pohledu před sebe spatřuji dva zástupce mužského pohlaví sedící přímo naproti nám s Cate, překvapivě také stážisti, vyvážený tým. Ač bych čekala pravý opak, jediný Australan Dane je tu evidentně v oslabení. Kolega Deina, jehož rodná země je Indie, jen zvedá hlavu od počítače a pokyvuje na pozdrav. Dane mi věnuje pár zdvořilostních otázek a rychle zpět k obrazovce. Když, se rozhlížím po celé kanceláři, stážistický ostrůvek se nachází přímo uprostřed, je na něj dobře vidět téměř ze všech stran, velmi strategické umístění, to se musí nechat.

Wayne, odpovědný vedoucí stážistického týmu, jinak hlavní IT mozek celé firmy, denně téměř nepostradatelný článek, jak brzy zjišťuji, není divu po zkušenostech ze Silicon Valley, mě během zhruba hodiny uvádí do „set-up procesu“.  Laptop, druhý monitor, email, přístupová hesla ke všem různým online platformám, stažení základních aplikací atd. Není to jen velmi svižná a slangová angličtina, kterou Wayne používá, ale především pracovní tempo, které je mu očividně vlastní, které mi navozuje první známky lehké paniky.

Když se úspěšně přihlašuji do svého nového pracovního emailu nesoucí mé a firemní jméno, je to oficiální☺. Otevírám prvně kalendář, kde se seznamuji se svým denním programem. Uvítací sezení s Waynem, mým novým přímým nadřízeným, seznamovací kolečko po kanceláři, zbytek dne nastavení všeho potřebného pro zítřejší čerstvý start, na excelovském listu s projekty pro stážisty už se podle všeho objevilo mé jméno. Nudit se tu rozhodně nebudu…

Welcome to Benchmarketing, první email, který stačím prolítnout očima, od jednoho ze zakladatelů společnosti, Shaie, který nastiňuje, co mě čeká a nemine a zároveň zasílá kontrakt, který musím podepsat a odevzdat. Tímto kontraktem se zavazuji k výkonu bezplatné tříměsíční stáže, jsem odpovědná za firemní laptop a čip do kanceláře, stejně jako za „vzornou reprezentaci firmy“ zejména ve styku s klienty, uchování jejich důvěrných dat a tak podobně. Stejně jako ostatní stážisti budu docházet 3 dny v týdnu, více dnů je samozřejmě vítáno a „highly recommended“, vzhledem k životním nákladům ovšem pro mě není momentálně reálné přislíbit víc, i když je to můj záměr s postupem času. Stážistický program, neboli internship, je postavený na principu poznání systému celé společnosti skrze podílení se na jednotlivých úkolech pro tři základní oddělení. Media, digital a account management department, business development department je jakási vyšší liga, kam mohou postoupit jen ti zkušení, pro stážisty je proto maximálně studnicí moudrosti a vědomostí. Zpravidla se funguje na principu projektů, každý intern dostává týdně přidělené projekty, na kterých pracuje. Mimoto ovšem přicházejí i tzv. „ ad hoc tasks“, to znamená, doslova kdykoli, kdokoli, cokoli potřebuje, snaží se využít pomoci stážisty. Musí ovšem vždy dostat povolení od „intern bosse“ Wayna, který usoudí, zda je daný úkol pro stážistu vhodný, aby nedošlo k častému internship jevu pokud to tak můžeme nazývat, kdy stážisti tráví dny kopírováním či úkoly, které nikdo nechce a nemá čas dělat, pro rozvoj jedince ovšem mající obvykle nulovou přidanou hodnotu. Zatímco cílem internship v Benchmarketingu je naučit se během vyhrazených třech měsíců co možná nejvíc, poznat chod a principy společnosti a stát se potenciálním vhodných kandidátem pro jednu z firemních pozic. Je tu vidět snaha o eliminace „nesmyslných“ úkolů a hledí se na to, jak posunout stážistu o kousek dál v jeho rozvoji. Chvályhodné, říkám si.

Prvních pár týdnů jsou nicméně pouze a jenom o studiu, jelikož se předpokládá, že nikdo není dostatečně vzdělaný a informovaný o světě „Programmatic Media Buying and Performance Advertising“. Digitální marketing tady nabírá naprosto nových a dříve nepoznaných rozměrů.

Domů odcházím s pocitem, že jsem ode dneška součástí nové entity, skupiny velmi zajímavých, talentovaných a výjimečných lidí.  Zároveň si uvědomuju, že to ani za mák nebude procházka růžovým sadem a jak už bývá mým zvykem, začíná se mi honit hlavou, jestli to vůbec zvládnu.

Kam jsem se to vlastně dostala? Do společnosti, která tři roky po svém založení v roce 2014 obsadila sedmé místo v prémiovém programu Deloitte Australia nazývaný Tech Top 50 Rising Stars, který monitoruje hi-tech společnosti, převážné start-upy, které vykazují nejrychlejší tempa růstu a jsou označovány za vycházející hvězdy australského trhu.  BechMarketing se za loňský rok pochlubil neuvěřitelným nárůstem 881 % oproti předchozím roku. Pokud jsem kdy tvrdila, že ráda pracuji ve „fast-paced working environment“, tady jsem rozhodně na správné adrese.“

 

 

 

DOPORUČENÉ PŘÍSPĚVKY

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

campervanem po novem zelanduFemale Pupil Walking On Crutches In Computer Class