Co jsem si z internshipu v Austrálii odnesla

Domů / Austrálie / Co jsem si z internshipu v Austrálii odnesla

Co jsem si z internshipu v Austrálii odnesla

Zařazeno v Austrálie, Vaše zážitky

staz v australii byla super, co mi prinesla a co vzalaDen se se dnem sešel a moje stážistické počínání je u konce. Jaké ty tři měsíce byly a co mi daly? Chtěla jsem se s vámi podělit o pár momentů, které si ze stáže v digitální mediální agentuře odnáším a díky kterým si můžu řict, že mi ty 3 měsíce vypětí za to stály.

Mentoring

Od prvního dne v Benchmarketingu jsem věděla, že všichni zaměstnanci tam, jsou lidé na pravém místě. Mezinárodní tým odborníků, kteří za sebou mají velkou řadu zkušeností a většina z nich je ochotná je sdílet. To je pro stážistu klíčový fakt, předzvěst, že se budete schopni v takové firmě něco naučit, pokud tedy budete chtít. Velmi často se totiž stává, že i v sebelepší společnosti se drží znalosti a zkušenosti v rukou pouze pár vybraných, ti neradi šíří své “know how” na někoho jiného a tak se toho bohužel od nich moc nenaučíte a stáž podle mého pak postrádá smysl. Já jsem měla štěstí, jeden ze zakladatelů Benchmarketingu, Shai, si mě řekněme vzal pod ochranná křídla hned od začátku. Pravidelně každý pátek jsme měli vyhrazené dvě hodiny na “mentoring”. Během této doby se mi Shai plně věnoval, snažil se mi předat potřebné informace pro dokončení úkolů, které jsem dostala zadané, vždy jsme si vybrali jednotlivá témata a debatovali o nich někdy i déle než byla naše vyhrazená doba. Často jsem měla pocit, že se mi zkušený a korporátem vycvičený odborník přes digitální marketing (x let vedl marketingový tým v Telstře, což je jeden z největších mobilních operátorů v Austrálii), snaží předat všechnu moudrost světa… Moje mozková kapacita občas na jeho přednášky sotva stačila. Shai měl především dlouholeté zkušenosti s jednání s klienty, věděl, jak sestavit kampaň, která nejenže doručí výsledky a splní požadované cíle, ale hlavně kampaň, která předčí klientovo očekávání. Byl to právě on, kdo vybudoval síť několika velmi loajálních klientů, které jejich služby využívají již několik let a spoléhají na Benchmarketing se všemi svými online aktivitami. Jak sestavit správný “proposal” neboli prezentaci s návrhem digitální kampaně, jak vybrat ty nejvhodnější online platformy, čím je každá specifická, co je nejčastějším cílem kampaní a jak jich dosáhnout co možná nejefektivněji, tipy na správný „sales pitch“ , to a plno jiného jsem se naučila právě od Shaie.

Glosář pojmů z digitálního marketingu

Co je to CPA, CPM, CPC, CTR, CPL? CPA, cost per acquisition, CPM, cost per mile (thousand), CPC, cost per click, CTR, click through rate, a CPL, cost per lead? Tyto “ukazatele” jsou hlavní výstupy, na kterých se zakládají veškeré digitální kampaně v Benchmarketingu. Neříkají o sobě, že jsou „data driven company“ pro nic za nic…Magické pojmy a nekonečné množství čísel jsou klíčem k úspěchu. Znát jejich význam, jak mezi sebou korelují, jak se navzájem ovlivňují a jaké důsledky na základě jejich hodnot musíme vyvodit, aby kampaň splnila cíle a přivedli jsme ji do zdárného konce, to je potřeba si osvojit dřív než cokoli jiného. Jediný způsob, jak najít cestu a porozumět konverzacím na meetingu, abych byla aspoň trochu schopna „keep track of things“, bylo začít si psát slovníček pojmů, které neznám. List se mi rostl velmi rychlým tempem a brzo jsem měla svůj „slovník“ s pojmy na více než 50 stran, viz na ukázku pár vybraných níže. Až když jsem znala téměř všechny používané zkratky, začaly mi věci zapadat do sebe a nepřišlo mi, že lidé kolem mě mluví „čínsky“, ale že to vlastně všechno dává tak nějak smysl. A to jsem na začátku propadala panice, protože jsem vůbec neměla potuchy. Tenhle dokument se mi bude ještě 100% hodit..:-)

Sestavování týdenních reportů o výsledcích kampaní pro významné klienty

Staz v Australii byla plna novJakmile jsem se začala alespoň trochu orientovat, byla jsem přiřazená k account management týmu, k mladé, energické Rachel, se kterou jsem pracovala na kampaních například pro Southern Cross University, což je síť australských veřejných univerzit s kampusy od Queenslandu po Nový Jižní Wales, kde jsme promovali jejich nově otevírané obory a veškeré možnosti studia. Asi nejvíc jsem se ovšem naučila na velmi komplexních kampaních pro jednu z největších pojišťoven v Austrálii, BUPU. Jednalo se facebookovou & display kampaň se záměrem získat co nejvíce nových zákazníků na pojištění pro držitele jak pracovních 457 tak absolventských 485 víz. Na základě rozsáhlých dat od mediálního týmu měli account manažeři za úkol sepsat tzv. campain insights a prezentovat je pravidelně klientovi. Z počátku jsem se jen účastnila meetingů, sledovala celý průběh kampaně, pomáhala s implementací na facebooku, GDN (Google Display Network) či Taboole (kanál Native) a poslední měsíc už jsem reporty psala sama, komunikovala s klienty. Můžete se podívat na ukázku obrázku, jak takový report vypadal.

Dostaveníčko s Isabel Kuo, manažerkou z Facebooku

Jako člen Benchmarketing týmu jsem měla možnost zúčastnit se prezentace Isabely Kuo, account manažerky z Facebooku, která má na starosti celý asijsko-pacifický region, kam spadá tedy i Austrálie. Isabela, milá, mladá dáma, nám povídala o tom kam Facebook v dohledné době směřuje, jaké jsou jeho aktuální strategie, hodně času věnovala nyní stále více populárním „video ads“, reklama na Facebooku v podobě krátkého videa. Řeč byla i o Instagramu, který nyní patří Facebooku, jak na něm bude fungovat reklama apod. Byl to jedinečný zážitek, hlavně protože její prezentace byla interaktivní, vybízela nás k otázkám a téměř všechny, až na ty velmi důvěryhodné, nám zodpověděla. Ne každý den máte možnost nakouknout do zakulisí jedné z nejmocnějších sociálních sítí na světě. Zlomek její prezentace k nahlédnutí.

Intership-FB

Intership - FB

Intershipfb

intership-fb4

Za branami Benchmarketingu se toho událo samozřejmě mnohem víc, ale na to mi jeden příspěvek bohužel nestačí. Cílem bylo sdílet zkušenost, která je podle mého k nezaplacení. Ze stáže jsem si toho odnesla plno, zkušenosti, nové znalosti, nová přátelství a v neposlední řadě cennou referenci pro budoucí zaměstnavatele, která se mi zejména v Austrálii hodí víc než jakkoli zářivý diplom z české instituce. Takže neváhejte a pokud chcete z pobytu u protinožců přivézt i něco cenného do životopisu, zkuste si najít stáž v oboru, který vás zajímá. Uvidíte, že nebudete litovat a posune vás to zase o krok blíže Vašemu snu.

DOPORUČENÉ PŘÍSPĚVKY

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

zdravotni pojisteni do zahranici^97B02FFDBE527BA471559E8E252A867B0E5DCE762D826759FC^pimgpsh_fullsize_distr