Okénko do života stážisty

Zařazeno v Austrálie, Vaše zážitky

To, že zahraniční stáž je proces soustavného učení a zdokonalování se ve věcech, o kterých by se vám ani nesnilo, vám může potvrdit naše blogerka a pilná stážistka Nikol.

zahranicni staz v australske firme mi byla velkym prinosemPrvní týdny utekly jako voda a já s očima na vrch hlavy pomalu, ale jistě, objevuju taje digitálního marketingu. Jak už jsem zmiňovala v prvním článku, internship/stáž by měla být nastavená tak, aby se stážista během vyhrazené doby, co nejvíce naučil. To si můžu s klidným srdcem „tick off“. Na konci každého dne, stráveného v Benchmarketingu, mi totiž na listě „to learn“ hned vedle dlouhého „to do“ přibyde někdy i několik kolonek. Což je zpravidla hodně motivující, ale někdy může být na druhou stranu i hodně deprimující. Připadáte si, že vlastně nic neumíte a všechno se musíte doučit…Ale co už, od toho jsem na stáži a je to vlastně to, co jsem chtěla nebo snad ne…?

Věřím, že každý, kdo stáž v zahraničí absolvoval, mi více než rozumí. Nicméně je důležité nezapomínat na to, že ve své podstatě se jedná o užitečnou praxi, která má za úkol stážistovi pomoct si uvědomit, co vlastně dané odvětví či přímo pracovní pozice obnáší,jestli je to pro něho/ní to pravé ořechové ať už z pohledu firmy či stážisty samotného. V mém případě to byla touha nahlédnout pod pokličku trendu, který v dnešní době ve světě marketingu určuje směr. Digitální média jsou v současnosti nejčastěji skloňovaným pojmem, pokud dojde řeč na nejefektivnější formu reklamy a možnost, jak oslovit cílové zákazníky. Kdo není „online“ a nemá dobře promyšlenou digitální strategii, jen velmi těžko obstojí v dnešním tak silně konkurenčním prostředí, ať už je řeč o malé začínající firmě či nadnárodním korporátu. Proto porozumět alespoň základním principům, pojmům a být schopen se zorientovat v nekonečném a neustále se rozvíjejícím oboru online marketingu je podle mého klíčové pro každého, kdo se pohybuje v jakémkoli businessu, marketingu potažmo.

Nikdy člověk nemůže znát všechno, speciálně v tomto „tech“ odvětví, které každý den přináší some „new innovation“, nicméně je alespoň dobré znát základy, vědět, kde informace hledat, jaké jsou možnosti a hlavně jak z výhod mocných online médií benefitovat pro vaše specifické potřeby. Já jsem zcela upřímně byla první měsíc naprosto ztracená. Né, že bych teď nebyla, ale už nemám tak „zamlžené brýle“ a něco přes ně začínám i vidět…:)

Jedinou cestou je samostudium, čtení odborných článků, vyhledávání informací a pak využívání možnosti, která je doslova „k nezaplacení“, konfrontace kolegů, kteří pro vás v jistém ohledu zobrazují především chodící encyklopedie, popřípadě mentoring odpovědných nadřízených. Pozor ovšem, velmi často to svádí k tomu, jít se na všechno zeptat. „Však on to musí na tuty znát a odpovědi se mi dostane během chvilky“, myslíte si… I když se to zdá na první pohled jako nejefektivnější využití času, nemusíte brouzdat a hledat na internetu něco, čemu ani za mák nerozumíte, šetříte tím tedy svůj čas, lidé kolem nejsou vaši osobní poradci a jejich čas je velmi cenný. Proto doporučuju, dřív, než se půjdete dotazovat, udělejte si vlastní průzkum, snažte se zjistit co nejvíc sami a pak už se ostatních choďte ptát s konkrétními dotazy, váš projev bude mnohem sofistikovanější, nebo alespoň tak bude vypadat:). Byla jsem několikrát svědkem, kdy se stážistka ptala tak dlouho a na relativně banální věci, až si tím získala nechvalnou reputaci a nedávno náš tým opustila…Pro mě zářný příklad toho, jak se to “dělat nemá”.

Já osobně využívám zdroje, které mi byly doporučeny si prostudovat, vybrané články o digital media advertising, přístup ke skvělé e-learningová platformě www.lynda.com, která je plná vzdělávacích videí, jejich sledování může být do určité míry až návykové. Ne nadarmo ji před pár měsíci skoupil gigant LinkedIn, nejrozsáhlejší profesní sociální síť na světě, vřele doporučuju, Lynda má nepřebernou nabídku video kurzů zahrnující software, creative a business skills. Jakmile totiž máte alespoň nějaké základy, na kterých můžete stavět, cílem je ve firmě získat nejcennější hands-on experience (meaning, knowledge or skill that someone gets from doing something rather than just reading about it or seeing it being done). Hands-on experience přichazejí ve chvíli, kdy prokážete, že máte tušení, co se kolem vás děje, vůli a chtíč se zapojit a dokončit zadané úkoly. Začnete s naprosto basic tasks, pokud se osvědčíte, nároky na vás a vaši odvedenou práci se budou s postupujícím časem navyšovat spolu se svěřenou odpovědností.

Svou stáž bych prozatím shrnula jako ongoing educational process s možností získat tolik hands-on experience na kolik si troufáte a jste schopni přesvědčit odpovědné manažery, že stačíte. Často může ale dojít i k tzv. sink-or-swim experience,(meaning, if you are ​left to sink or ​swim, you are given no help so that you ​succeed or ​fail ​completely by ​your own ​efforts), takový přístup by vás na stáži zpravidla neměl potkat, ale bohužel zaměstnavatelé mají tendenci využívat své pozice a selektují tak kandidáty bez jakékoli odpovědnosti za jejich rozvoj, viz zkušenosti mých kamarádů. Z takovéhoho „stážistického programu“ raději rychle pryč.

 

 

 

DOPORUČENÉ PŘÍSPĚVKY

PŘIDAT KOMENTÁŘ

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search

Studium na vysoke skole v australiizdravotni pojisteni do zahranici